مسیر طلبگی مسیر انبیای الهی است/ هفت الزام اساسی طلبگی

حجت الاسلام و المسلمین محمد دبیری فرد رئیس دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان در جمع طلاب جدید الورود حوزه علمیه خوزستان و در قالب دوره میثاق طلبگی به حدیثی از امام صادق علیه السلام اشاره کرد و بیان داشت: إذا أرادَ اللّهُ بعَبدٍ خَيرا زَهَّدهُ في الدُّنيا ، و فَقَّههُ في الدِّينِ ، و بَصَّرَهُ عُيوبَها ، و مَن اُوتِيَهُنَّ فَقد اُوتِيَ خَيرَ الدُّنيا و الآخِرَةِ .

وی افزود: مسیر طلبگی مسیر انبیای الهی است، این توفیق بسیار بزرگی است که انسان بتواند در این راه گام بردارد لذا باید این توفیق الهی را شکرگذار بود.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان ادامه داد: انبیای الهی ابتدا خودشان رشد کردند و مهذب شدند سپس آمدند که مردم را در مسیر رشد و تعالی و کمال قرار دهند و ما هم باید باتاسی از این روش هم خودسازی  کنیم و هم دیگران سازی.

حجت الاسلام و المسلمین محمد دبیری فرد به الزامات اساسی در مسیر طلبگی اشاره کرد و گفت: اول آگاهی را باید بالا ببرد، باید مصداق این جمله باشیم که لاتقل مالاتعلم، مطالعات منظم و داشتن سیر مطالعاتی، به طلبه عمق می بخشد، ما راهی نداریم جز اینکه باید عمیق بشویم، حالا چه بخوانیم هلک من لیس له حکیم یرشده باید از آنان که این راه را به درستی پیمودند پرسید.

وی  تقویت ایمان و باورهای دینی را الزام دوم طلبگی دانست و در ادامه اخلاص، خیرخواهی،ناصح امین بودن،  طبیب دوار بطبه بودن،خوش اخلاقی و صبر را از مهمترین خصیصه های یک طلبه عنوان کرد.

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاه های ارسال شده پس از تایید منتشر خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *