تبلیغ دینی، بیانگر حقایق

همایش تقدیر از اساتید مراکز علوم اسلامی خواهران استان خوزستان با حضور رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان در سالن اجتماعان این نمایندگی برگزار شد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان در همایش تقدیر از اساتید مراکز علوم اسلامی خواهران:

تبلیغ دینی، بیانگر حقایق است

 

حجت الاسلام و المسلمین دبیری فرد  رییس دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان در این نشست پس از بیان اهداف بعثت انبیای الهی به اصطلاح شناسی تبلیغ پرداخت و گفت: شهید مطهری در آثار خود تبلیغ را چنین تعریف می کنند که تبلیغ از ابلاغ است و ابلاغ، رساندن یك فكر و یا یك پیام است، یعنی رساندن چیزی به فكر و روح و ضمیر و قلب كسی به كار می رود.

 

وی با بیان اینکه تبلیغ به منزله خوب شناساندن و خوب رساندن است، ادامه داد: محتوای ابلاغ نمی تواند یك امر مادی و جسمانی باشد، بلکه یك امر معنوی، روحی، فكری و احساسی است.

 

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان ابراز کرد: مقام معظم رهبری درباره تبلیغ چنین می فرمایند که تبلیغ دینی حقیقت را بیان می کند، بی کم و کاست؛. نه رنگ و لعاب می افزاید و نه برای اهواء و امیال این و آن از گوشه و کنار می زند. مبلغ دین، ادای شهادت می کند.

 

حجت الاسلام دبیری فرد تبلیغ گفتاری، مناظره و تبلیغ آموزشی را از جمله روش های ائمه اطهار(ع) در تبلیغ عنوان کرد و بیان داشت: یکی از شیوه های تبلیغ گفتاری، خطابه و سخنوری است و آن هم اقسامی دارد از جمله می توان به  خطابه اعتقادی، خطابه حماسی و خطابه اخلاقی و موعظه اشاره کرد.

 

وی سخن گفتن از روی علم، شرح صدر، دعوت با عمل، اخلاص در نیت، نرمی در گفتار و تواضع را از جمله ویژگی های مبلغ با توجه به فرمایشات ائمه اطهار(ع) دانست و گفت: باید بتوانیم این ویژگی ها را در خودمان پرورش دهیم.

 

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاه های ارسال شده پس از تایید منتشر خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *