پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 12:51:26
 







کانال دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان
 
حضور حجت الاسلام و المسلمین واعظی در ستاد مردمی کمک به سیل زدگان
1398/4/20 پنجشنبه حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر واعظی در جلسه ستاد مردمی کمک به سیل زدگان خوزستان حجت الاسلام والمسلمین واعظی، که برای بازدید از مناطق سیل‌زده استان خوزستان سفر کرده بود، در جلسه مدیریت ستاد مردمی کمک به سیل زدگان خوزستان شرکت کرد.  

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی؛ حجت الاسلام والمسلمین واعظی، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، که برای بازدید از مناطق سیل زده استان خوزستان، سفر کرده بود، در جلسه مدیریت ستاد مردمی کمک به سیل زدگان خوزستان، که به دستور آیت الله موسوی جزایری برپا شده است، شرکت کرد.

در این جلسه، حجت‌الاسلام بهرام پور، رئیس مرکز مدیریت حوزه های علمیه خوزستان، به گزارش وضعیت مناطق سیل زده استان پرداخت و گفت: حدود یک سوم از استان خوزستان، زیر آب رفته است و بسیاری از مردم آواره هستند. کسانی که در کمپ‌ها مستقر شده‌اند نیز، وضعیت مناسبی ندارند. به طور خاص در کمپ‌ها و در روستاهای سیل زده، دامداران با مشکلات عمده ای، از جمله تأمین علوفه مورد نیاز احشام مواجه اند.

حجت‌الاسلام بهرام پور همچنین تصریح کرد: مشکل دیگر مربوط به سدهای استان است، که این مشکل با بارش‌های چند روز آینده، وارد مرحله بحرانی خواهد شد.

وی همچنین ادامه داد: امکانات لوجستیکی برای کمک به مردم و تخلیه شهرها، کمبود جدی وجود دارد و دستگاه‌ها دولتی و ارگان‌های مسئول به درستی به وظایف خود عمل نمی‌کنند.

وی با انتقال نارضایتی مردم مناطق سیل زده، گفت: بسیاری از مسئولین در این مناطق می آیند و فقط به بازدید اکتفا می‌کنند؛ لیکن مردم محلی، تغییری را احساس نمی کنند.

در بخش دیگری از این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین واعظی، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، نیز در ابتدا درباره سیاست تخلیه مناطق سیل زده، گفت: تخلیه شهرها و روستاها اگر با پیش‌بینی‌های فرهنگی همراه نباشد، می‌تواند بسیار خطرآفرین باشد؛ چرا که در کمپ‌ها و محل های اسکان موقت، مشکلات اخلاقی و پیامدهای فرهنگی و روانی زیادی به وجود می آید.

وی در ادامه از جلسه رؤسای مراکز حوزوی با حضور آیت الله اعرافی خبر داد و گفت: در این جلسه به مجموعه اقداماتی که از جهت اعزام نیرو و پشتیبانی های عملی و فرهنگی، در رابطه با مناطق سیل زده می توان انجام داد، بحث و بررسی شد.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی، خاطرنشان کرد: در این جلسه مقرر شد، هسته ای مرکزی برای رسیدگی به امور سیل، در قم تشکیل شد، تا بتوان همه امکانات موجود را هماهنگ و به نحو احسن بهره گیری کرد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، افزود: پشتیبانی‌های حوزه‌های علمیه، تنها محدود به پشتیبانی مالی و تهیه اقلام نیست، بلکه اقدامات فرهنگی و تبلیغی از جمله اهم وظایف حوزه‌های علمیه است، که در این هسته مرکزی برای این نیز تصمیم گیری می شود.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
 
Guest (PortalGuest)

نمايندگي خوزستان دفتر تبليغات اسلامي
مجری سایت : شرکت سیگما